Handelsbetingelser

Senest revideret d. 3.1.2022

Hvis du har generelle spørgsmål, så kan du altid kontakte vores kundeservice på kundeservice@errant.dk

1. Kontaktoplysninger
Errant ApS
CVR: 41542683
Bredegade 12, 9000 Aalborg
Telefon: 29609647
Email: kontakt@errant.dk

2. Levering og forsendelse
Errant ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag. Vi sender til hele Danmark med Post Nord eller GLS. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice. Der leveres varer alle ugens hverdage, og din bestilling vil typisk blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen. For visse produkter gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

DER TAGES FORBEHOLD FOR TRYKFEJL, LAGERSTYRINGSFEJL OG PRISÆNDRINGER. 

3. Ændringer eller annullering af din bestilling
Når din bestilling er afgivet, så kan du ændre den ved at kontakte os på kundeservice@errant.dk. Hvis ikke ordren er sendt kan vi hjælpe dig med at lave de ændringer du ønsker. 

Hvis din ordre allerede er afsendt, så har du stadig 14 dage til at annullere din ordre. Venligst se nedenfor for mere information om retten til at annullere.

Uden at være bundet til at skulle kompensere eller på anden vis dække udgifter, har vi retten til at annullere din bestilling i følgende situationer:
- hvis en uforudset fejl sker (Feks. betalingsfejl)
- hvis din betalingsinformation ikke kan verificeres eller hvis informationen ikke er korrekt,
- hvis vi mistænker, at din ordre er blevet placeret i ond tro eller i relation til kriminelle aktiviteter    

Vi vil gøre alt vi kan for at holde dig opdateret igennem hele processen, samt give dig besked før vi annullerer din bestilling pga. et af ovenstående tilfælde. Hvis din ordre annulleres, så vil vi naturligvis tilbagebetale betaling uden at påføre dig ekstra omkostninger.

4. Priser og betaling
Hos Errant ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer. Alle priser er i danske kroner inklusiv moms, men eksklusiv eventuelle fragt omkostninger.

Den totale pris du accepterer, når du afgiver en ordre, er det beløb, som vil blive trukket fra din bankkonto. Vi trækker ikke beløbet før vi har behandlet og afsendt din ordre.

Kommunikationen mellem dig og vores betalingssystem er sikret med SSL (Secure Socket Layer). Vores betalingssystem håndteres af Clearhaus/Quickpay, som er de eneste med adgang til dine betalingsdata.

Vi modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, Bankoverførsel. 

5. Returnering
Hvis du gerne vil annullere dit køb efter du har modtaget varen, så skal du sende den tilbage til os før den 365 dages perioden udløber. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, medmindre du benytter vores returlabel. Det er gratis at benytte vores returlabel, som du finder på www.errant.dk/pages/retur

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, og du er samtidig ansvarlig for at varen er pakket ordentligt ind. Husk at få en kvittering for indlevering af pakken.

Når vi har modtaget de returnerede varer og har tjekket at disse lever op til vilkårene for at annullere, vil vi refundere den fulde købspris. Vi forbeholder os retten til at refundere et lavere beløb end købsprisen, hvis ikke vi mener produktet er salgbart som ny længere. Det at have gået mere i skoen end blot at prøve den på, prøvet skoene udenfor eller brudt emballagen på øvrige produkter gør dem ikke salgbare som ny længere. Bemærk venligst, at der kan gå op til 2 uger før din refundering krediteres. Hvis vi finder, at din ret til at annullere ikke kan imødekommes, så kontakter vi dig via e-mail.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

6. Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Du skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket er inden 2 måneder efter, at man har konstateret fejlen eller manglen. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Reklamation skal ske til kundeservice@errant.dk eller ved at ringe på +45 30 20 96 95. Errant ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Bemærk venligst, at ovenstående ret til at påråbe fejl og mangler kan udløbe før 2 år efter, at du har købt produktet, hvis produktet ikke er lavet til at holde mindst 2 år, eller hvis det er blevet brugt uden for ordinær brug.

Påråbning af fejl og mangler gælder kun produkter, som falder under definitioner for sådanne under dansk ret. For mere se www.forbrug.dk.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Errant ApS
Bredegade 12, 9000 Aalborg 
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

7. Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

8. Fortrydelsesret
Der gives 365 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag du;
modtager ordren.
- får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- får den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde, hvis ikke du benytter vores returlabel. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 365 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 365 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@errant.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen til:

Errant ApS
Bredegade 12, 9000 Aalborg

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom. Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

9. Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

10. Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

11. Reklamationsårsager
Alle henvendelser omkring reklamation skal ske via mail til kundeservice@errant.dk eller ved at ringe på +45 30 20 96 95. Vi har i de fleste tilfælde behov for at se billeder af det problem du har oplevet med dine sneakers, og forbeholder os retten til at tage produkter retur for bedre at kunne identificerer årsagen til problemerne.

Hertil bør det nævnes at afsmitning fra sneakers med brun ruskindsforing kan forekomme hvis skoene bliver meget våde eller hvis dine fødder bliver meget varme. Det er ikke unormalt at denne type foring har overskydende farve, som i nogle tilfælde kan smitte af på strømper. Det vil stå i det pågældende produktets beskrivelse, hvis afsmitning kan forekomme. Oplever du dette er du stadig velkommen til at henvende dig til os på kundeservice@errant.dk

12. Privatlivspolitik og cookies
Vi forstår og respekterer vigtigheden af di privatliv på internettet, og vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion og at der er givet samtykke hertil. Errant ApS vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden dit samtykke, som du kan læse mere om i vores persondata- og cookiepolitik her

13. Andre oplysninger
Du kan finde informationer om dine tidligere ordrer ved at logge ind på din profil (se øverst på websitet). Har du ikke en bruger, skal du oprette en til din mail.

Vi anbefaler, at du tjekker din ordre, før du afgiver den. Før du afgiver din ordre, er det stadig muligt at rette de informationer, du har givet os såsom fakturerings- og leveringsadresse. Efter afgivelse af din ordre modtager du en kvittering, som er en opsummering af din ordre.

Vi gemmer din ordre og ordrebekræftigelse således, at du på et hvert tidspunkt og ved at kontakte os kan modtage en kopi.